top of page
נקי מבפנים - ניקוי הגוף מרעלים
חיפוש
  • אסף לביא

ניקוי רעלים מהגוף (Detoxification)


המושג ניקוי רעלים נעשה נפוץ ומוכר בשנים האחרונות וישנן המון גישות ותיאוריות המתייחסות לנושא בצורות מגוונות.

בתרבויות רבות ועתיקות ניקוי הגוף מרעלים משמש כלי רב עוצמה לריפוי והעצמה רוחנית. על פי כל הגישות הללו, ניקוי הגוף מרעלים הוא כלי חשוב ביצירת מומנטום של שינוי, ריפוי והתחדשות.

מיצים ושייקים מירקות ופירות המועילים לניקוי רעלים

רעלים? אמא'לה!

המושג רעלים נשמע מאיים ודרמטי. ובכן בואו ונעשה סדר...

אנחנו מוקפים בחומרים רעילים אשר מסוכנים לבריאותנו והגוף שלנו נדרש להתמודד איתם.

חומרים רעילים קיימים למשל:

  • בחומרי קוסמטיקה (למשל נפט ונגזרותיו)

  • במים שאנו שותים (למשל מתכות כבדות)

  • באוכל שאנו אוכלים (צבעי מאכל, מעכבי חמצון, חומרי הדברה, הורמונים, שומן טראנס/מוקשה/מחומצן ועוד חומרים מסונתזים רבים אחרים)

  • אלכוהול

  • בתרופות שאנו צורכים

  • בקרינה אלקטרומגנטית (מכשירי חשמל, תקשורת סלולארית ואל חוטית וכו')

  • באוויר מזוהם וסיגריות (פחם, ניקוטין וכו')

  • רעלים פנימיים – כאלו שהגוף מייצר כתוצאה מפעילות נורמאלית כמו חומצת שתן, אמוניה, חומצת חלב ועוד.

מאז המהפכה התעשייתית כמות הרעלנים שאליהם אנו נחשפים גדלה בצורה מדאיגה. אין באפשרותנו להימנע לחלוטין מכניסתם של רעלים ואף הצטברותם ברקמות הגוף, אבל יש לנו היכולת לשלוט במידה מסוימת על הכמות ועל יכולת הגוף להתמודד איתם ע"י אימוץ אורח חיים בריא וניקוי יזום של הגוף מרעלים.

היכולת הטבעית להירפא

לגוף האנושי יכולת טבעית מדהימה להגן, לתקן, לרפא את עצמו ואף לחדש תאים. באופן טבעי מערכות רבות בגופנו יודעות וערוכות לעשות זאת ביעילות רבה. ברוב המקרים שמופיעים אצלנו סימפטומים של חולי אנו פונים לטיפול אשר יתמקד בניהול הסימפטומים ונטרולם. לעומת זאת, השאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו במצבים כאלו הם:

  • מהו הגורם המקורי לגירוי או לפגיעה בגוף?

  • מהם המכשולים שמונעים מהגוף להחלים?

  • מה חסר לגוף כדי לתקן את עצמו?

בדרך כלל התשובה לשתי השאלות הראשונות היא - חשיפת יתר לרעלים.

רעילות מגרה את הרקמות, מזיקה לתאים מסוימים והורגת תאים אחרים אשר נחוצים לבריאותנו. לעיתים קרובות רעלים מכשילים את ניסיונו של הגוף להגן על עצמו ולתקן את הנזק. הם נקשרים לכימיקלים מועילים ומונעים מהם מלבצע את תפקידם. הם מגרים תאים ללא הפסקה ומכריחים את מנגנוני הדלקת, האלרגיה וההגנה לפעול זמן רב ובצורה אינטנסיבית יותר.

התשובה לשאלה השלישית היא בדרך כלל מחסור ב:

  • מינרלים, ויטמינים ומרכיבים תזונתיים אחרים במזון שלנו - לאורך זמן, תזונה ענייה בחומרים חיוניים לתפקוד הגוף ולריפוי, תוביל למחסור ותשפיע בצורה חדה או הדרגתית לאורך שנים על היווצרותם של מחלות כרוניות רבות, מפני שלגוף אין את הרכיבים שהכרחיים להתמודדות עם מזיקים ולשיקום.

  • מנוחה והרגעת מערכת העצבים - סטרס ועומס נפשי מחייב את הגוף להתמודדות רב מערכתית שלא מאפשרת לו לפנות מספיק משאבים לתחזוקה ומניעה.

איך פועל הניקוי?

תכניות לניקוי וטיהור מרעלים פופולאריות מאד היום אך הן אינן חדשות למין האנושי. בזמנים קדומים ובתרבויות רבות הבינו את הצורך בטיהור הגוף מרעלים ופיתחו מגוון שיטות ודרכים לעשות זאת עוד הרבה לפניי שכימיקלים תעשייתיים מילאו את האוויר.

ניקוי רעלים טוב ויעיל, משמעותו פשוט הגברת עוצמתם ויעילותם של המערכות לטיהור מרעלים, תוך שימוש במרכיבים התזונתיים הנכונים. היום כבר ידוע שהניקוי הוא דרך לרתום לעזרתנו את החוכמה הטבעית של הגוף ושאנחנו יכולים להניע אותה לכיוון מסוים.

אחד הדברים המרכזיים שחשוב להקפיד עליהם בכל תכנית ניקוי הוא מנוחה: מנוחה של הגוף (ושל מערכת העיכול במיוחד) ומנוחה של הנפש.

אנרגיה היא משאב יקר לגופנו. כל תא צורך אנרגיה כדי לייצר אותה, ואחר כך משתמש בה כדי לבצע את תפקידיו.

לתאים מסוימים תפקידים שצורכים יותר אנרגיה מאחרים. מאגרי האנרגיה מוגבלים, ולכן על הגוף לקבוע, כל הזמן, את סדר העדיפויות בחלוקת האנרגיה שלו. את הקצאת האנרגיה למשאבים השונים, הגוף מספק לפי דרגת חשיבות ודחיפות. לעיתים עליו להאט ואף להפסיק פעולות מסוימות לטובת פעולות אחרות.

אם הוא מוציא יותר מדי אנרגיה על תחום אחד, הוא מקצץ בו זמנית במקום אחר כדי לפצות על כך. טיהור הרעלים של הגוף נמצא איפה שהוא באמצע רשימת סדר העדיפויות, בהתאם לרמת ההשלכות השליליות ו/או המידיות של אותו רעלן. הגוף נוהג לעיתים קרובות להפסיק תהליך זה ולהשלים אות הניקוי מאוחר יותר.

רעלנים שלא מנוטרלים ומתפנים מהגוף מטיילים במחזור הדם עד שמתיישבים על רקמות (בעיקר רקמת שומן). ככל שעומס הרעלנים על הגוף גדל, הגוף יתקשה בפינויים, והם יצטברו ברקמות ויגרמו עם השנים לגירויים ולהפרעת תפקוד של האיברים שיכולים ליצור תסמינים מגוונים, אלרגיות ומחלות רבות.

תוכנית לטיהור הגוף ע"י "צום מיצים"

ראשית חשוב להבין שהמושג צום מיצים הוא מושג שגוי מכיוון שבתהליך של ניקוי על ידי מיצים הגוף אינו בצום אלא הוא מוזן ברכיבים תזונתיים חיוניים רבים, אולי אפילו אצל חלק זוהי הזנה טובה הרבה יותר ממה שהם רגילים בדרך כלל. ההזנה היא אלמנט חשוב מאד בשיטה זו כי היא מאפשרת ניקוי בטוח ועמוק ללא קושי פיזי אך הדרגתי ואיטי יחסית.

הרכיב התזונתי ב"צום מיצים" הוא חשוב מכיוון שהמיצים שממוצים מפירות וירקות חיים הם עשירים בויטמינים, מינרלים, אנזימים ומיקרו-אורגניזמים שמאד חשובים להצלחת תהליך השחרור, נטרול ופינוי הרעלים ולהזנה טובה של הגוף.

דבר נוסף שטוב בשתיית מיצים בתהליך ניקוי הוא שהמיצים אינם מצריכים שימוש רב באנרגיה לצורך עיכול - הם קלים מאד לעיכול והרכיבים התזונתיים נספגים במהירות וביעילות רבה במחזור הדם. השימוש החכם באנרגיה לטובת ספיגת הרכיבים התזונתיים מאותת לגוף לפנות את משאבי האנרגיה לצרכים פחות קיומיים כמו פינוי רעלים מהרקמות ושיקום תאים.

"צום מיצים" הוא בטוח ונוח ולכן כל אחד יכול לעשות אותו בביתו וכך לשפר את בריאותו. כמובן שככל שמכירים את המרכיבים התזונתיים היעילים לניקוי בצורה טובה יותר כך מפיקים ממנו יותר תועלת. יחד עם זאת לרבים לא קל לבצע תהליך כזה לבד בבית כי הוא מצריך משמעת בסיסית גבוהה.

לעומת זאת לעשות זאת בתהליך של סדנה מובנית בה מתנתקים מהשגרה, מסביבת הגירויים היום יומית ובליווי תמיכה מקצועית הדבר נעשה יותר קל. בנוסף האפשרות לעשות תהליך ניקוי בקבוצה מייצרת דינאמיקה של תמיכה והעצמה.

383 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page