מזונות ירוקים – אלופים בחידוש וניקיון

November 15, 2015

 

מזונות ירוקים ובמיוחד עלים ירוקים, הם מזונות בעלי תפקיד חשוב ומרכזי בהזנה וריפוי. למרות החשיבות האדירה שלהם, אצל רבים הם נעלמים כמעט לגמרי מהתפריט היומי ואצל חלק נמצאים מזונות ירוקים בכמויות מזעריות ומגוון מצומצם מאד (מעט חסה ופטרוזיליה).

 

למה הם כל כך חשובים?

 

מזונות ירוקים עשירים במינרלים, ויטמינים, ובמרכיבים חיוניים רבים נוספים, ביניהם בולטים נוגדי החמצון (אנטי-אוקסידנטים), הכלורופיל שנותן לצמח את צבעו הירוק, הוא אחד מהם.

הכלורופיל עוזר לבנות תאי דם אדומים, עוזר לטהר את הדם, אנטיביוטי ואנטיספטי – מסייע בטיפול במזיקים ומזהמים, מועיל לתופעות עוריות, אנטי סרטני, וכאמור - נוגד חמצון חזק המשפר את תפקוד האיברים בגוף.

 

חמצון, הוא תהליך מטאבולי טבעי אך גם הרסני (במיוחד אם מידתו מוגברת בגלל אורח חיים לא מאוזן)

כי הוא יוצר תגובות שרשרת שפוגעות ברקמות הגוף ומביאות להרס מבנים תאיים, הרס מולקולות, פגיעה בשומנים והפיכת תאים בריאים לממאירים.

 

בעזרת העשרת התזונה שלנו עם נוגדי חמצון אנו מסייעים לגופנו למנוע תהליכים אלו ולמעשה מחקרים מראים כי צריכת ירקות ועלים ירוקים, העשירים בכלורופיל, מקטינה את הסיכון לחלות במחלות לב ובסרטן, ואף מסייעת לירידה במשקל. מזונות ירוקים מצטיינים גם בשיקום תאי הכבד, נטרול וסילוק רעלים מהגוף.

 

גיוון במזונות צמחיים ירוקים הוא חשוב ביותר מהסיבה שבכל אחד מהם קיים מערך שונה של ויטמינים, מינרלים וחומרים פעילים. והשילוב של מזונות ירוקים שונים יוביל להזנה עשירה יותר, ומניעה/טיפול יעיל ומקיף במגוון תופעות ומחלות.

 

 

רשימה חלקית של מזונות ירוקים:

 

ירקות

ארטישוק, שעועית ירוקה, ברוקולי, אספרגוס, קישואים, כרוב, תרד, רוקט (אורוגולה, גרגיר נחלים), נבטים, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, נענע, מנטה, חסות למיניהן וכל סוגי העלים הירוקים האחרים. 

 

קטניות

עדשים ירוקות, ובמיוחד קטנייה בשם מאש, שהיא קלה להכנה, טעימה ועדינה בהשפעתה.

 

אצות

וואקמה, נורי, ספירולינה, כלורלה ועוד..

 

דרך מצוינת לשלב מגוון מזונות ירוקים ב"ארוחה" קלילה היא בשייק. בשייק ניתן לשלב כמה סוגים של עלים ירוקים ואצות יחד עם אגוזים, ופירות מתוקים, וכך ליהנות מארוחת ביניים טעימה מזינה ועשירה. בחוברת המתכונים שקיבלת מאתנו ניתן למצוא מתכון לשייק ירוק כזה ששילוב שלו בתפריט השבועי/יומי יכול לעשות פלאים. בנוסף ישנם כמה מתכונים נוספים שמדגישים את הצבע הירוק בחוברת שקיבלת כמו: 

סלט שעועית עם מיסו, סלט עדשים, מרק קישואים ועוד..

 

אז בהצלחה, ובתאבון!

 

 

Please reload

פוסטים אחרונים

March 12, 2017

Please reload

ארכיון
Please reload

מילות חיפוש
Please reload